Spoordata
Geurts Technisch Adviseurs heeft ten behoeve van de spoorwegbeheerder meegewerkt op locatie in het SAP domein met als onderdeel infrastamdata, opstellen objectenlijsten en de relatie met spoorse procedures.
Welke infrastamdata en -documentatietypen een project moet opleveren wordt tijdens de voorbereiding van infraproject gespecificeerd in de objectenlijst en project specifieke basislijst.
Beide noemen we ook configuratiedata: Alle data van objecten, systemen en gebieden die specificeert wat het is, wat het doet en waar het ligt naar aanleiding van projectmatige wijzigingen aan spoorinfra.
De infrastamdata vormen een essentiële bron van gegevens voor diverse bedrijfsprocessen, procedures en het wijzigingen in de leveringen van as-built configuratiedata binnen de spoorinfra. Het is daarom van belang dat de infrastamdata zodanig wordt beheerd, dat de datakwaliteit wordt gewaarborgd, zodat de informatie in de systemen binnen gelijk is aan de werkelijkheid van spoorweginfrastructuur buiten.
Voor meer info: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Door het verplaatsen van de pakkamer van één van de productielijnen, zijn een aantal afvoerbanen voor het transport van de gevulde dozen niet meer in gebruik. Deze afvoerbanen zijn afgebroken.

Het gaat om een installatie, die reststromen uit de productie vermaalt en gereed maakt om toe te voegen aan de productie. Dit noemt men de rework. De producten die de klant maakt bestaan dus uit nieuwe grondstoffen, maar ook uit een deel rework.
Hierbij is gekeken naar de geur afkomstig van het storten van het glas en vanwege de opslag op het terrein. Daarbij is ook gekeken naar de cumulatie van geur met andere relevante geurbronnen op het terrein.
Reden voor het stopzetten is dat het bedrijf niet (meer) is vrijgesteld van de Wet natuurbescherming nu de drempelwaarde voor stikstofdepositie door de Raad van State nietig is verklaard en een vergunning noodzakelijk is.
Doordat de operators ver naar voren moeten reiken, krijgen deze te maken met rugklachten. Daarom is een verschuifbaar bordes ontworpen, waarbij zeer goed gelet is op de persoonlijke veiligheid van de medewerkers. Verder moet het eenvoudig te bedienen zijn en moet het geschikt zijn voor operators van verschillende lengten.
Dit omvatte 15 verschillende types, waarmee kanaalplaten met een gewicht tot 12 ton en met lengten tot 12 m kunnen worden gehesen. Het vakwerk is aan de uiteinden middels een 2-sprong opgehangen in staalkabels. De platenklemmen zijn met een overlast meting getest.